Dieta jesienno-zimowa

Dieta jesienno-zimowa

Artykuł miesiąca

Przyszła jesień, a tuż za nią małymi jeszcze krokami zbliża się zima. Najlepszą dietą na te pory roku jest dieta rozgrzewająca, która nie tylko nas ogrzeje, ale także pozwoli zachować figurę i zdrowie. Poza tym dieta ta pomoże nam wzmocnić odporność i obroni nas przed przeziębieniem i grypą.

Dieta jesienno-zimowa

Jesienią i zimą, gdy spada temperatura nasz organizm domaga się większej ilości kalorii, żeby się rozgrzać. Mamy wtedy ochotę na gorącą czekoladę czy jabłecznik na ciepło. Niestety nasze zdrowie nie będzie zadowolone z diety pełnej słodyczy. Zadbajmy więc o to, aby nasz jadłospis w tych porach roku był urozmaicony w zdrowe produkty.

Na początek warto pomyśleć o przygotowaniu w tym okresie większej ilości zup. Kiedy to latem szukamy przepisów na zupy na ochłodę, jesienią i zimą nasze poszukiwania kierujemy na zupy rozgrzewające. Zupy warzywne czy rosoły to najlepszy sposób, żeby dostarczyć energii, rozgrzać się od środka i zapobiec napadom głodu. Dobrymi dodatkami do zup będą fasola i soczewica. Jesienią nie zapominajmy również o pysznej zupie dyniowej z imbirem.

Kolejna zmiana czeka nas podczas śniadań. Powinno być one sycące i spożywane na ciepło. Musli z jogurtem czy kanapki zamieńmy na śniadania zawierające np. jajecznice lub omlet. Innymi propozycjami od tych tradycyjnych mogą być zupy mleczne, kasza jaglana na ciepło z owocami lub placuszki bananowe. Wszystko to zależy oczywiście od ilości czasu jaki mamy na przygotowanie bardziej urozmaiconych posiłków.

Jeśli mowa o witaminach i minerałach to ważne jest, aby w naszej diecie znalazły się produkty zawierające duże ilości witaminy D, C oraz A. Aby zaopatrzyć organizm w witaminę D pamiętajmy o spożywaniu tłustych ryb morskich takich jak makrela i śledź, żółtego sera oraz żółtek jaj. Produktami bogatymi w witaminę C są m. in. papryka, szpinak, owoce cytrusowe i kiszona kapusta. Spożywając większe ilości takich warzyw jak pomidor, brokuł, kapusta czy marchew zaopatrujemy nasz organizm w witaminę A.

Jesienią i zimą nie zapominajmy o spacerach i ćwiczeniach, które poprawią nam nastrój, kondycje i samopoczucie.

 

Zobacz również abc apteka

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o